شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۳۵:۳۳

ایجاد بنادر؛ یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل

باشگاه خبری فراساحل: سمینار یک روزه پدافند غیرعامل در حوزه حمل و نقل در بنادر گیلان برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رمارین تایمز، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این همایش گفت: یکی از مشخصه‌های استان گیلان وجود صنعت حمل و نقل دریایی است که به عنوان یک صنعت مولد و اثرگذار در رشد این استان از گذشته مطرح بوده به‌طوری که در برخی کشورها که توسعه یافته هستند و فعالیت‌های خوبی را اجرا کرده اند، حمل و نقل دریایی بیش از ۴۵درصد در اقتصاد کشورشان تاثیر گذار بوده است. مهندس چراغی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی بیشتر از صنایع دیگر در کشورمان می‌تواند تاثیر گذار باشد، افزود: این صنعت در جهان همواره رو به رشد است و باعث رونق اقتصادی در کشورها می‌شود. وی تاکید کرد بیش از ۹۰ درصد مبادلات تجاری در دنیا به وسیله حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و نشان دهنده این است که دنیا بر روی این تجارت سرمایه گذاری کرده و اگر ما در این حوزه فعالیت و توجه کافی نداشته باشیم در تجارت بین‌المللی عقب می‌مانیم و به ناچار باید از تمام ظرفیتهای خودمان حداکثر استفاده را ببریم.

چراغی با اشاره به اینکه به علت تغییر در الگوهای جنگ در دنیا، رویکرد دفاع هم تغییر کرده و ما باید پایگاه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی خودمان را برای دفاع در برابر حملات جدید مجهز کنیم، اظهار کرد: بندر انزلی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، قدیمی‌ترین بندر شمال کشور است و به عنوان یک برند بین المللی مطرح است و بندر آستارا با ظرفیت یک میلیون تن، دومین بندر فعال استان گیلان محسوب می‌شود و در آینده ای نزدیک بندر چمخاله سومین بندر استان گیلان خواهد شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ایجاد بنادر در نقاط مختلف یکی از دیدگاه‌ها و رویکردهای پدافند غیر عامل است زیرا اگر یکی از بنادر ما دچار مشکل شود ما بتوانیم از بنادر دیگر جهت برقراری واردات و صادرات استفاده کنیم. چراغی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی مبادلات تجاری بندرانزلی در بنادر شمال کشور متذکر شد: سال گذشته سهم بندرانزلی ۳۲ درصد بود که به دلیل خدمات بهتر و قیمت مناسب برای صاحبان کالا، در حال حاضر نیمی از تبادلات تجاری دریای در اختیار بندرانزلی است.

وی در ادامه اشاره کرد: ما در چهار حوزه دریایی و بندری، آی تی، فنی و مهندسی و حفاظت فیزیکی، پدافند غیر عامل را لحاظ کرده‌ایم و از آنجائی‌که بندر انزلی توسط شهر محصور شده است ممکن است که در شرایط خاص با تهدید جدی مواجه شویم و بنابراین باید مسیرهای جایگزینی برایش ایحاد کنیم. چراغی با اشاره به حمل و نقل چند وجهی، اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور را بسیار مهم بر شمرد و اظهار امیدواری کرد که با انجام این کار حمل و نقل راحت تر و سریع تر انجام خواهد گرفت. مدیرکل بنادر و دریانوردی به ایجاد اسکله دلفین جهت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های سوختی اشاره و اظهار کرد: این کار به افزایش ضریب ایمنی می‌انجامد و در صورت وقوع حادثه به شهر آسیبی نمی‌رساند.



  کد خبر : 2923
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :